Je SaaS of training makkelijker verkopen?

Warm bijna-klanten op met eerlijke blogs.

Je bijna-klant zoekt het lekker zelf uit

Voordat iemand voor jouw gratis trial of betaalde abo kiest, doet ie een hoop eigen research om zichzelf en collega’s ervan te overtuigen dat jij een slimme keuze bent. En met blogs heb jij invloed op dat uitzoekproces! Duidelijke marketingcontent neemt twijfels weg, schept vertrouwen én maakt je bijna-klant wijzer. Daardoor gaat verkopen makkelijker.

Geen tijd en inspi? Laat mij meedenken, de kennis uit jou of je collega trekken en voor je schrijven. Ik zorg dat beslissers jouw blogs lezen en daarna vaker terugkomen, de rest van je website bekijken, je op LinkedIn volgen, zich aanmelden voor je nieuwsbrief of als een gek contact opnemen en klant worden.

  • “Marije heeft een zakelijke en toch losse manier van schrijven. Heel fijn. Ook super hoe efficiënt, vloeiend en transparant ze werkt.”

    “Marije heeft een zakelijke en toch losse manier van schrijven. Heel fijn. Ook super hoe efficiënt, vloeiend en transparant ze werkt.”

    Jessica Vreeswijk
    AAG

  • “Marije schakelt snel, gaat zelf op zoek naar raakvlakken met onze producten, geeft waar nodig een commerciële draai aan teksten en houdt rekening met interne linkbuilding. Top!”

    Anouk ter Braak
    Kader Group

Blogs laten schrijven? Zo gaat dat:

1. Kletsen

We videobellen over wat je wilt bereiken en wat je daarvoor nodig hebt. Jij weet daarna hoe en wanneer ik je kan helpen en je krijgt een voorstel in je mail.

2. Vragen en tikken

Ik stel je eenmalig een bak vragen over je doelgroep, aanbod en bedrijf. We gaan niet recyclen wat er al online staat, dus ik interview jou of je collega. Daarna krijg jij een overtuigend blog mét LinkedIn-posts.

3. Vieren

Nog niet helemaal naar wens? Dan pas ik de tekst natuurlijk aan. Meestal zijn we na 1 correctieronde wel klaar. Jij zet de hele handel zelf online. Gefeliciteerd! Jij hebt nu unieke content die lezers opwarmt en je salescollega’s uitlegtijd bespaart.

Wie gaat dan jouw blogs schrijven?

Hoi, ik ben Marije van Wijngaarden uit Oudewater! Veel copywriters gaan liever met hun blote reet op een heet tosti-ijzer zitten, dan in gewonemensentaal over software te moeten schrijven. Ik niet (check deze voorbeelden). Want technologie maakt je werk makkelijker en je leven leuker. Dus ik help jou om je levensveranderende SaaS te promoten, zodat jij nog meer professionals kan helpen. En m’n tosti-ijzer gebruik ik alleen voor tosti’s.

Daarom Spatiecreatie

Voor gewonemensentaal

Waarom moeilijk doen met tech-jargon? Als copywriter met journalistieke papieren vraag ik door en schrijf ik op wat je bijna-klant moet lezen om in actie te komen.

Je krijgt een copywriter+

Ik snap ook contentmarketing, social media, marketingpsychologie en UX. En ik weet wat er allemaal nodig is om te zorgen dat je teksten opvallen, converteren en jou geld opleveren.

Ik begrijp jouw business

Je hoeft mij niet tig keer hetzelfde uit te leggen, want ik schrijf al ruim 10 jaar over software die je werk makkelijker, leuker en rendabeler maakt. Scheelt jou weer tijd.

  • "Heb een ventilator moeten kopen vanwege al die warme leads"

    Jouw naam
    SaaS-bedrijf

Kost dat?

1 blog incl. promotiepakket

795,-

Dit krijg je:

  • 1 SEO-proof blog van 600 - 1000 woorden

  • Briefing en overleg met jou

  • 1 online interview met jou of een collega

  • Check van hoe we de content van je concurrenten overtreffen

  • 2 feedbackrondes

  • Geen gedoe

     

    En dit promotiepakket:

  • 2 LinkedIn-posts

Advies nodig?

Vertel me effe waar je tegenaan loopt, kijken we samen verder.

  • "Marije kan niet alleen goed schrijven, ze luistert ook heel goed. En dat maakt dat ze precies de juiste toon weet te raken in haar werk."

    Willem-Jan Slaats
    De Belevenis

  • “Marije haar ervaring sluit aan bij onze branche en producten. De samenwerking is prettig met korte lijntjes. Ze schakelt snel met klanten en de tone of voice sluit aan bij onze doelgroep. Precies wat we willen bereiken.”

    Lisa Oude Lenferink
    Eijsink

Vragen over blogs laten schrijven

  • Niet aan beginnen dan. Dat heeft ook voordelen:

    • Je inbox blijft rustig

    • Al je kennis blijft van jezelf

    • Geen gezeur van leads aan je hoofd

    • Je hoeft geen taart of champagne te kopen

    • Er blijft genoeg uitlegwerk voor je salescollega’s

  • Ja superhandig die AI-tools (Fireflies en Claude zijn mijn assistenten), maar welke input voer jij ze? En wat poepen ze dan uit? Ik trek informatie uit jou, je collega of klanten en maak daar een lekker verhaal van. Dan kun jij je leads straks precies voorschotelen wat ze moeten lezen om in actie te komen.

  • De vragenlijst aan het begin van onze samenwerking is vaak het meeste werk. Die vragen over je bedrijf, doelgroep en aanbod invullen kost je 1-2 uur. Andere korte briefings zo’n 15 minuten. Een online interview voor een blog duurt 30-45 minuten. Daarnaast nog een paar minuten om mij te mailen hoe blij je bent met de blogs.

  • Meteen al: geen stress over het gebrek aan content en je hebt eindelijk tijd over voor leukere dingen dan met marketingteksten klooien. 

    En wat betreft je populariteit en websiteverkeer? Contentmarketing is een langetermijnding en het resultaat hangt bijvoorbeeld ook af van hoe goed je al bezig bent, je concurrentie en je (sales)collega’s. Veel bedrijven merken na 3-6 maanden verschil, maar het klaterende kassagerinkel kan langer op zich laten wachten. Beslissen over SaaS duurt nou eenmaal effe.

  • Als je nog nada marketingplan op de plank hebt liggen, zijn we geen match.

    Wat ik wel doe: met je meedenken over je contentstrategie, doelen, huidige content, nieuwe blogonderwerpen, LinkedIn-thema’s, wat je vanavond moet eten en je volgende vakantiebestemming.

  • Ook al schrijf ik de blogs voor je, uiteindelijk komt jouw eigen naam of die van een collega eronder te staan. Veel van je concullega’s doen het ook zo. Want wie heeft er nou tijd om zélf te bloggen?

  • Wel als jouw bedrijf software, tech of trainingen verkoopt aan andere zakelijke beslissers. Verkoop je iets anders? Mail mij ook (ik kan je doorverwijzen).

  • Yep, ik kan jouw eigen marketingteksten aanpassen, zodat ze meer conversie opleveren. Mail me.

  • Nee, daar kun je beter een native speaker voor regelen. Andersom kan wel: ik vertaal jouw Engelse marketingteksten naar het Nederlands.

  • Nee. Doe jezelf een lol en mail mij minimaal 2 weken van tevoren. Tijdens onze kennismaking bespreken we je wensen en bepalen we samen een planning. Die hangt af van hoe vlot we schakelen.

  • Hier staan wat voorbeelden van mijn werk. We kunnen ook met 1 of een paar teksten beginnen en daarna bepalen of we blijven samenwerken. Vul even dit kekke formulier in en dan hoor je van me.

  • Ook daar is dit formulier voor!

Klaar met aanklooien?

Effe kennismaken dan. Ik ben heel aardig.