
Het is mij, Marije van Wijngaarden
Freelance copywriter voor B2B SaaS.
Hey SaaS-baas/marketeer!
Jij maakt het werk van mensen toch graag makkelijker, waardoor ze meer tijd overhouden voor leuke dingen? Moeten die bijna-klanten jou wel eerst leren kennen en vertrouwen. En lezen waarom ze niet zonder jouw software of training kunnen.
Maar da’s nog best moeilijk, schrijven over wat jij aanbiedt op zo’n manier dat je lezer met gierende banden klant wil worden.
Daarom help ik jou via blogs, klantcases, LinkedIn-posts en landingspagina’s in gewonemensentaal met je online zichtbaarheid en leadgeneratie. Marketingcontent die iedere noob begrijpt.
Echt wat voor jou als je zin hebt in warmere leads, meer downloads en kassagerinkel. En meer tijd voor leukere dingen dan zelf met marketingteksten klooien.

Over software schrijven, wat is dáár nou leuk aan?
Met je blote reet op een heet tosti-ijzer zitten. Spaanse peper snijden en daarna in je oog wrijven. Een papercut tussen al je vingers en tenen. Op een legosteentje stappen. Je kleine teen stoten. Op je tong bijten. Veel copywriters doen liever dát dan over software te moeten schrijven. Ik niet.
Want technologie maakt je werk makkelijker en je leven leuker. En dat mag iedereen en z’n moeder weten. Dus ik help jou graag om je toegevoegde waarde te promoten, zodat jij nog meer professionals bereikt en ze kan helpen met slimme dingen.
‘Wie denkt Marije wel niet dat ze is?’
Nou, ik heb tig jaar schrijfervaring (in de journalistiek, bij communicatiebureaus en op marketingafdelingen) en schrijf nu als freelancer veel over informatiebeheer, de horeca, security awareness en automatisering.
Verder ben ik een met-je-meedenker, direct en allergisch voor vaagtaal en gemicromanaged worden. Ik zzplay vanuit Oudewater en soms een stad waar ik churros of panzerotti kan eten, maar daar merk jij niks van. Lang leve internet. Of dat lekker samenwerkt?
Daarom Spatiecreatie
Voor gewonemensentaal
Waarom moeilijk doen met tech-jargon? Als copywriter met journalistieke papieren vraag ik door en schrijf ik op wat je bijna-klant moet lezen om in actie te komen.
Je krijgt een copywriter+
Ik snap ook contentmarketing, social media, marketingpsychologie en UX. En ik weet wat er allemaal nodig is om te zorgen dat je teksten opvallen, converteren en jou geld opleveren.
Ik begrijp jouw business
Je hoeft mij niet tig keer hetzelfde uit te leggen, want ik schrijf al ruim 10 jaar over software die je werk makkelijker, leuker en rendabeler maakt. Scheelt jou weer tijd.
Spot je mij in het wild,
dan ben ik dit aan het doen:
Geiten aaien op de dierenweide
Trommelen met m’n Utrechtse sambaband BooomBassTic!
Niet struikelen tijdens lessen dancehall en high heels showdance
Straatje keren met m’n Kawasaki Versys, omdat ik de TomTom verkeerd lees
Onderweg naar een tentje met citroen-meringuetaart op de kaart