
Snapt niemand wat je verkoopt?
Laat mij je tekst beter maken.
Je marketingtekst converteert voor geen kilometer
Vloog je laatste lancering volledig uit de bocht? Nemen je leads de verkeerde afslag? Hebben je blogs, klantcases, posts of landingspagina’s een apk of reparatie nodig? Laat mij dan even opstappen en bijsturen. Samen stellen we de navigatie in en bereiken we jouw doel.
Ik weet namelijk met welke aanpassingen jij nóg meer indruk maakt. Komen die leads met gierende banden jouw kant op.

-
“Marije is oplettend, reageert snel en ze denkt mee over onze pagina-opbouw. Ik word altijd blij van haar teksten en ik hoef bijna nooit iets toe te voegen. Dat scheelt mij en mijn marketingcollega’s veel tijd.”
Jurino Figaroa
Iron Mountain -
“Goed hoe Marije teksten met een andere insteek veel leuker en positiever kan brengen. Top!”
Patrick Verwoerd
De Mediagraaf
Teksten nodig die wél opvallen?
Laat mij je marketingtekst verbeteren. Ik kan je helpen met:
Je webtekst zo opbouwen zodat mensen klikken waar ze moeten klikken
Zorgen dat je kop en intro lezers aantrekken
Teksten vol woorden die je doelgroep wél kent (geen vaagtaal)
Een online tekst minder saai maken
Je belangrijkste boodschap laten opvallen
Teksten beter vindbaar maken in Google
De spelfouten uit een marketingtekst halen (wel zo profi)
Tekst laten verbeteren? Zo gaat dat:
1. Kletsen
We videobellen over wat je wilt bereiken en wat je daarvoor nodig hebt. Jij weet daarna hoe en wanneer ik je kan helpen en je krijgt een voorstel in je mail.
2. Vragen en tikken
Ik stel je eenmalig een bak vragen over je doelgroep, aanbod en bedrijf. Ik tover alle input om tot een converterende tekst. Een tijdje later belandt versie 1 van de tekst(en) in jouw mailbox.
3. Vieren
Nog niet helemaal naar wens? Dan pas ik de tekst natuurlijk aan. Meestal zijn we na 1 ronde wel klaar. Jijgg zet de hele handel zelf online. Gefeliciteerd! Jij hebt nu sterke teksten die nieuwe klanten aantrekken.
Wie gaat dan jouw SaaS-teksten schrijven?
Hoi, ik ben Marije van Wijngaarden uit Oudewater! Veel copywriters gaan liever met hun blote reet op een heet tosti-ijzer zitten, dan in gewonemensentaal over software te moeten schrijven. Ik niet (check deze voorbeelden). Want technologie maakt je werk makkelijker en je leven leuker. Dus ik help jou om je levensveranderende SaaS te promoten, zodat jij nog meer professionals kan helpen. En m’n tosti-ijzer gebruik ik alleen voor tosti’s.
Daarom Spatiecreatie
Voor gewonemensentaal
Waarom moeilijk doen met tech-jargon? Als copywriter met journalistieke papieren vraag ik door en schrijf ik op wat je bijna-klant moet lezen om in actie te komen.
Je krijgt een copywriter+
Ik snap ook contentmarketing, social media, marketingpsychologie en UX. En ik weet wat er allemaal nodig is om te zorgen dat je teksten opvallen, converteren en jou geld opleveren.
Ik begrijp jouw business
Je hoeft mij niet tig keer hetzelfde uit te leggen, want ik schrijf al ruim 10 jaar over software die je werk makkelijker, leuker en rendabeler maakt. Scheelt jou weer tijd.

-
"Ik moest oordoppen kopen voor al het kassagerinkel."
Jouw naam
SaaS-bedrijf
Kost dat?
Geen idee
Wat zo’n verbeterslag kost, hangt onder meer af van:
Hoe belabberd de tekst nu is (sorry not sorry)
Wat je met de tekst verkoopt
Hoe goed je je doelgroep en de voordelen van je aanbod kent
Hoe lang de tekst moet worden
Of je tips nodig hebt over gebruiksvriendelijkheid, SEO en webdesign
Voor een inschatting moeten we dus eerst effe kennismaken. Dat regel je gewoon hieronder:

-
“Marije haar ervaring sluit aan bij onze branche en producten. De samenwerking is prettig met korte lijntjes. Ze schakelt snel met klanten en de tone of voice sluit aan bij onze doelgroep. Precies wat we willen bereiken.”
Lisa Oude Lenferink
Eijsink -
“Marije heeft een zakelijke en toch losse manier van schrijven. Heel fijn. Ook super hoe efficiënt, vloeiend en transparant ze werkt.”
Jessica Vreeswijk
AAG
Vragen over SaaS-teksten laten optimaliseren
-
Niet aan beginnen dan. Dat heeft ook voordelen:
Je inbox blijft rustig
Al je kennis blijft van jezelf
Geen gezeur van leads aan je hoofd
Je hoeft geen taart of champagne te kopen
Er blijft genoeg uitlegwerk voor je salescollega’s
-
Ja superhandig die AI-tools (Fireflies en Claude zijn mijn assistenten), maar welke input voer jij ze? En wat poepen ze dan uit? Ik trek informatie uit jou, je collega of klanten en maak daar een lekker verhaal van. Dan kun jij je leads straks precies voorschotelen wat ze moeten lezen om in actie te komen.
-
De vragenlijst aan het begin van onze samenwerking is vaak het meeste werk. Die vragen over je bedrijf, doelgroep en aanbod invullen kost je 1-2 uur. Andere korte briefings zo’n 15 minuten. Een online interview voor een blog of klantcase duurt 30-45 minuten en voor een lading LinkedIn-posts 1 uur per maand. Daarnaast nog een paar minuten om mij te mailen hoe blij je bent met de teksten.
-
Meteen al: geen stress over het gebrek aan content en je hebt eindelijk tijd over voor leukere dingen dan met marketingteksten klooien.
En wat betreft je populariteit en websiteverkeer? Contentmarketing is een langetermijnding en het resultaat hangt bijvoorbeeld ook af van hoe goed je al bezig bent, je concurrentie en je (sales)collega’s. Veel bedrijven merken na 3-6 maanden verschil, maar het klaterende kassagerinkel kan langer op zich laten wachten. Beslissen over SaaS duurt nou eenmaal effe.
-
Wel als jouw bedrijf software, tech of trainingen verkoopt aan andere zakelijke beslissers. Verkoop je iets anders? Mail mij ook (ik kan je doorverwijzen).
-
Nee, daar kun je beter een native speaker voor regelen. Andersom kan wel: ik vertaal jouw Engelse marketingteksten naar het Nederlands.
-
Nee. Doe jezelf een lol en mail mij minimaal 2 weken van tevoren. Tijdens onze kennismaking bespreken we je wensen en bepalen we samen een planning. Die hangt af van hoe vlot we schakelen.
-
-
Ook daar is dit formulier voor!