Bewijzen
hoe goed je bent?

Lukt je met klantcases.

Jullie software of training bespaart mensen een hoop tijd én levert ze meer omzet op

Waarom weet niet iedereen en z’n moeder dat? Nou, omdat alle complimenten en succesverhalen staan te verstoffen in je inbox. Zonde, want verhalen van tevreden klanten maken jou extra geloofwaardig en aantrekkelijk voor die twijfelende bijna-klant. Jouw prospect wil namelijk bewijs dat jij een goede keus bent en kiest graag wat andere mensen ook al kozen.

Maar ga nou niet zelf je klanten interviewen of een beginnende tekstschrijver inschakelen die jouw bedrijf voor lul zet. Laat mij ze interviewen en zet de klantcases op je website, op LinkedIn, in je mailfunnel en deel ze met je salescollega’s. Moet jij ’s opletten wat er dan gebeurt.

  • “Marije haar ervaring sluit aan bij onze branche en producten. De samenwerking is prettig met korte lijntjes. Ze schakelt snel met klanten en de tone of voice sluit aan bij onze doelgroep. Precies wat we willen bereiken.”

    Lisa Oude Lenferink
    Eijsink

  • “Marije heeft een zakelijke en toch losse manier van schrijven. Heel fijn. Ook super hoe efficiënt, vloeiend en transparant ze werkt.”

    “Marije heeft een zakelijke en toch losse manier van schrijven. Heel fijn. Ook super hoe efficiënt, vloeiend en transparant ze werkt.”

    Jessica Vreeswijk
    AAG

Klantcase over je SaaS laten schrijven? Zo gaat dat:

1. Kletsen

We videobellen over wat je wilt bereiken en wat je daarvoor nodig hebt. Jij weet daarna hoe en wanneer ik je kan helpen en je krijgt een voorstel in je mail.

2. Vragen en tikken

Ik stel je eenmalig een bak vragen over je doelgroep, aanbod en de klant die ik ga interviewen. Over het probleem, jouw oplossing en de resultaten. Jij krijgt daarna een overtuigende klantcase, met LinkedIn-posts.

3. Vieren

Ik check bij jou én de klant of er geen gekke dingen in de tekst staan. De feedback verwerk ik. Meestal zijn we na 1 correctieronde wel klaar. Jij zet de hele handel zelf online. Gefeliciteerd! Jij toont nu je expertise en bent extra aantrekkelijk voor bijna-klanten.

Wie gaat dan jouw SaaS-teksten schrijven?

Hoi, ik ben Marije van Wijngaarden uit Oudewater! Veel copywriters gaan liever met hun blote reet op een heet tosti-ijzer zitten, dan in gewonemensentaal over software te moeten schrijven. Ik niet. Want technologie maakt je werk makkelijker en je leven leuker. Dus ik help jou om je levensveranderende SaaS te promoten, zodat jij nog meer professionals kan helpen. En m’n tosti-ijzer gebruik ik alleen voor tosti’s.

Daarom Spatiecreatie

Voor gewonemensentaal

Waarom moeilijk doen met tech-jargon? Als copywriter met journalistieke papieren vraag ik door en schrijf ik op wat je bijna-klant moet lezen om in actie te komen.

Je krijgt een copywriter+

Ik snap ook contentmarketing, social media, marketingpsychologie en UX. En ik weet wat er allemaal nodig is om te zorgen dat je teksten opvallen, converteren en jou geld opleveren.

Ik begrijp jouw business

Je hoeft mij niet tig keer hetzelfde uit te leggen, want ik schrijf al ruim 10 jaar over software die je werk makkelijker, leuker en rendabeler maakt. Scheelt jou weer tijd.

  • "Ik moest oordoppen kopen voor al het kassagerinkel."

    Jouw naam
    SaaS-bedrijf

Kost dat?

1 klantcase incl. promotiepakket

1.325,-

Dit krijg je:

  • 1 klantcase van 600 - 1000 woorden

  • 1 online overleg met jou

  • 1 online interview met je klant

  • Goedkeuring van je klant

  • 2 feedbackrondes

  • Geen gedoe

     

    En dit promotiepakket:

  • 2 LinkedIn-posts

  • 1 quote voor overal en nergens op je website

  • 1 stukje tekst voor in je nieuwsbrief

Advies nodig?

Vertel me effe waar je tegenaan loopt, kijken we samen verder.

  • Foto van Jurino

    “Marije is oplettend, reageert snel en ze denkt mee over onze pagina-opbouw. Ik word altijd blij van haar teksten en ik hoef bijna nooit iets toe te voegen. Dat scheelt mij en mijn marketingcollega’s veel tijd.”

    Jurino Figaroa
    Iron Mountain

  • “Marije begreep waar onze behoeften lagen. De snelheid en korte lijntjes waren erg fijn en we hadden er zelf eigenlijk bijna geen omkijken naar. Ze heeft ons tijd bespaard en het is ook leuk dat n.a.v. het klantverhaal een andere ondernemer ons heeft gecontact.”

    Elke Lausberg
    NTF

Vragen over klantcases laten schrijven

  • Niet aan beginnen dan. Dat heeft ook voordelen:

    • Je inbox blijft rustig

    • Al je kennis blijft van jezelf

    • Geen gezeur van leads aan je hoofd

    • Je hoeft geen taart of champagne te kopen

    • Er blijft genoeg uitlegwerk voor je salescollega’s

  • Ja superhandig die AI-tools (Fireflies en Claude zijn mijn assistenten), maar welke input voer jij ze? En wat poepen ze dan uit? Ik trek informatie uit jou, je collega of klanten en maak daar een lekker verhaal van. Dan kun jij je leads straks precies voorschotelen wat ze moeten lezen om in actie te komen.

  • De vragenlijst aan het begin van onze samenwerking is vaak het meeste werk. Die vragen over je bedrijf, doelgroep en aanbod invullen kost je 1-2 uur. Andere korte briefings zo’n 15 minuten. Een online interview voor een klantcase duurt 30-45 minuten. Daarnaast nog een paar minuten om mij te mailen hoe blij je bent met de teksten.

  • Meteen al: geen stress over het gebrek aan content en je hebt eindelijk tijd over voor leukere dingen dan met marketingteksten klooien. 

    En wat betreft je populariteit en websiteverkeer? Contentmarketing is een langetermijnding en het resultaat hangt bijvoorbeeld ook af van hoe goed je al bezig bent, je concurrentie en je (sales)collega’s. Veel bedrijven merken na 3-6 maanden verschil, maar het klaterende kassagerinkel kan langer op zich laten wachten. Beslissen over SaaS duurt nou eenmaal effe.

  • Een klantcase is – je verwacht het niet – een verhaal over wat jij deed voor een van je tevreden klanten. Hierin komen onder meer het probleem, jouw oplossing en de behaalde resultaten aan de orde. De klantcase (ook wel case study) is de uit de kluiten gewassen broer van de kortere testimonial of review. En een hele slimme marketingtool.

  • Check deze tips. Een opdrachtgever in de spotlights zetten is een mooi compliment aan je klant. Plus: meer online zichtbaarheid en naamsbekendheid voor jullie allebei! Benadruk dat dus. Leg vooraf ook uit waar je de case gaat publiceren, dat meewerken weinig tijd kost en dat je klant de tekst te zien krijgt voordat ie live gaat.

  • Als ik jouw klanten niet mag spreken, zijn we geen match. Ik weet namelijk welke voorbeelden en resultaten jouw potentiële klant wil lezen. Daarvoor stel ik veel vragen, aan jou en aan je klant.

    Met de input die jij zelf verzamelt, kan ik meestal geen overtuigende klantcase schrijven (en nabellen kost ons alleen maar extra tijd). Laat mij dat interview dus maar doen. Als jij het niet eens bent met de uiteindelijke tekst (of je klant niet), pas ik die natuurlijk aan.

  • Meestal is een klantcase een diepgaand interview met 1 klant. Wil je toch dat ik voor 1 verhaal met meerdere klanten klets, dan is dat meer werk voor mij en betaal je iets meer. Mail me voor een offerte.

  • Tussen de briefing en definitieve tekst zitten meestal 2 tot 3 weken. Hangt een beetje af van hoe vlot wij en je klant schakelen.

  • Ook daar is dit formulier voor!

Klaar met aanklooien?

Effe kennismaken dan. Ik ben heel aardig.