Warmere leads en
meer kassagerinkel?

Als freelance SaaS-copywriter en horecagekkie laat ik bijna-klanten naar jou komen.

Je wil beter zichtbaar zijn en meer horecaklanten binnenhalen

En niet door keihard te roepen dat jullie de beste zijn, maar door overtuigende content te delen over jullie slimme oplossingen voor horecaondernemers. Zonder dat het verkoperig wordt. Maarja, wie gaat die marketingteksten schrijven? 

Als freelance copywriter help ik je de beslissers bereiken van hotels en restaurants. En ik schrijf op wat je bijna-klant moet lezen om in actie te komen.

Zo help ik je

Klantcases

Jouw bijna-klant zoekt bewijs dat jij een goede keus bent. Laat mij daarom je tevreden klanten interviewen en deel je succesverhalen met de wereld.

Blogs

Verkopen gaat makkelijker als je leads zichzelf hebben ingelezen. Laat mij met je meedenken, de kennis uit jou trekken en in gewonemensentaal opschrijven.

Salespages

Meer kliks en conversie? Huur mij in om je salespage te schrijven. Dan kan jij vast oordoppen gaan kopen voor al het kassagerinkel.

LinkedIn-posts

LinkedIn is dé plek om in de koppies van je doelgroep te blijven hangen. Dus beter begin je jouw kennis daar (en met mij) te delen. Ik schrijf de posts voor je.

Keuzestress? Snap ik

Vertel me effe waar je tegenaan loopt, kijken we samen verder.

  • “Marije haar ervaring sluit aan bij onze branche en producten. De samenwerking is prettig met korte lijntjes. Ze schakelt snel met klanten en de tone of voice sluit aan bij onze doelgroep. Precies wat we willen bereiken.”

    Lisa Oude Lenferink
    Eijsink

  • “We hebben nu 2 mooie landingspagina's voor onze b2b-producten, die we als basis gebruiken voor alle promotie. Ik was ook blij met haar hulp en tips bij de lay-out van de pagina’s. Als we weer projecten op dit gebied hebben neem ik zeker weer contact op met Marije.”

    Loes de Leede
    Campercontact

Wie gaat dan jouw horecateksten schrijven?

Hoi, ik ben Marije van Wijngaarden uit Oudewater! Veel copywriters gaan liever met hun blote reet op een heet tosti-ijzer zitten, dan in gewonemensentaal over horecasoftware te moeten schrijven. Ik niet (check deze voorbeelden). Want technologie maakt je werk makkelijker en je leven leuker. Dus ik help jou om je levensveranderende SaaS te promoten, zodat jij nog meer professionals kan helpen. En m’n tosti-ijzer gebruik ik alleen voor tosti’s.

Daarom Spatiecreatie

Voor gewonemensentaal

Waarom moeilijk doen met jargon? Als copywriter met journalistieke papieren vraag ik door en schrijf ik op wat je bijna-klant moet lezen om in actie te komen.

Je krijgt een copywriter+

Ik snap ook contentmarketing, social media, marketingpsychologie en UX. En ik weet wat er allemaal nodig is om te zorgen dat je teksten opvallen, converteren en jou geld opleveren.

Ik begrijp jouw business

Je hoeft mij niet tig keer hetzelfde uit te leggen, want ik schrijf al ruim 10 jaar over de wereld van eten, drinken en slapen. Scheelt jou weer tijd.

Content over b2b-hospitality laten schrijven? Zo gaat dat:

1. Kletsen

We videobellen over wat je wilt bereiken en wat je daarvoor nodig hebt. Jij weet daarna hoe en wanneer ik je kan helpen en je krijgt een voorstel in je mail.

2. Vragen en tikken

Ik stel je eenmalig een bak vragen over je doelgroep, aanbod en bedrijf. We gaan niet recyclen wat er al online staat, dus ik interview jou, je collega of je klant. Een tijdje later belandt versie 1 van de tekst(en) in jouw mailbox.

3. Proosten

Nog niet helemaal naar wens? Dan pas ik de tekst natuurlijk aan. Meestal zijn we na 1 correctieronde wel klaar. Jij zet de hele handel zelf online. Gefeliciteerd! Jij hebt nu unieke content die jouw expertise laat zien en nieuwe klanten aantrekt.

  • "Ik moest oordoppen kopen voor al het kassagerinkel."

    Jouw naam
    Tof bedrijf

Kost dat?

Iets meer dan een scheet en drie knikkers. Je krijgt bij mij een vaste prijs voor jouw gewenste resultaat. Ik ben niet goedkoop. Wel de moeite waard.

  • Echt wat voor jou als je populairder wil worden dan wc-papier tijdens corona. 

    • 8 LinkedIn-posts

    • 1 x per maand een interview met jou of een collega

    • 2 feedbackrondes

    Jouw investering: vanaf 1.000,-

  • Echt wat voor jou als je op wil vallen, kennis wil delen en je je salescollega’s uitlegtijd wil besparen. 

    • 1 SEO-proof blog van 600 - 1.000 woorden

    • 2 LinkedIn-posts

    • 1 interview met jou of een collega

    • Briefing en overleg met jou

    • Check van hoe we de content van je concurrenten overtreffen

    • 2 feedbackrondes

    Jouw investering: vanaf 795,-

  • Echt wat voor jou als je aan iedereen en z’n moeder wil bewijzen hoe goed je bent. 

    • 1 klantcase van 600 - 1.000 woorden

    • 2 LinkedIn-posts

    • 1 item voor in je nieuwsbrief

    • 1 testimonial/korte review

    • 1 quote voor overal en nergens op je website

    • Briefing en overleg met jou

    • Online interview met je klant

    • Goedkeuring van je klant

    • 2 feedbackrondes

     Jouw investering: 1.325,-

  • Echt wat voor jou als je zin hebt in meer aanvragen en kassagerinkel. 

    • Salespage van 1.000 woorden
      Briefing en overleg met jou

    • Check van wat je concurrenten doen

    • Uitleg over de paginastructuur

    • 2 feedbackrondes

    • Check nadat de pagina online staat

    Jouw investering: vanaf 1.025,-

  • Ook prima! Vul dit kekke formuliertje in. Dan kletsen we daarna over wat je wilt bereiken en hoe we daar samen voor gaan zorgen.

Advies nodig?

Vertel me effe waar je tegenaan loopt, kijken we samen verder.

  • "Haar teksten lezen lekker weg en zijn helder uiteengezet. Marije schakelt snel, weet waar ze het over heeft, stelt de juiste vragen, en we hebben persoonlijk ook een leuke klik!”

    Renske Sybrandy
    Kader Group

  • Foto van Jurino

    “Marije is oplettend, reageert snel en ze denkt mee over onze pagina-opbouw. Ik word altijd blij van haar teksten en ik hoef bijna nooit iets toe te voegen. Dat scheelt mij en mijn marketingcollega’s veel tijd.”

    Jurino Figaroa
    Iron Mountain

Vragen over marketingteksten voor de horeca

  • Niet aan beginnen dan. Dat heeft ook voordelen:

    • Je inbox blijft rustig

    • Al je kennis blijft van jezelf

    • Geen gezeur van leads aan je hoofd

    • Je hoeft geen taart of champagne te kopen

    • Er blijft genoeg uitlegwerk voor je salescollega’s

  • Ja superhandig die AI-tools (Fireflies en Claude zijn mijn assistenten), maar welke input voer jij ze? En wat poepen ze dan uit? Ik trek informatie uit jou, je collega of klanten en maak daar een lekker verhaal van. Dan kun jij je leads straks precies voorschotelen wat ze moeten lezen om in actie te komen.

  • De vragenlijst aan het begin van onze samenwerking is vaak het meeste werk. Die vragen over je bedrijf, doelgroep en aanbod invullen kost je 1-2 uur. Andere korte briefings zo’n 15 minuten. Een online interview voor een blog of klantcase duurt 30-45 minuten en voor een lading LinkedIn-posts 1 uur per maand. Daarnaast nog een paar minuten om mij te mailen hoe blij je bent met de teksten.

  • Meteen al: geen stress over het gebrek aan content en je hebt eindelijk tijd over voor leukere dingen dan met marketingteksten klooien. 

    En wat betreft je populariteit en websiteverkeer? Contentmarketing is een langetermijnding en het resultaat hangt bijvoorbeeld ook af van hoe goed je al bezig bent, je concurrentie en je (sales)collega’s. Veel bedrijven merken na 3-6 maanden verschil, maar het klaterende kassagerinkel kan langer op zich laten wachten. Beslissen over SaaS duurt nou eenmaal effe.

  • Als je nog nada marketingplan op de plank hebt liggen, zijn we geen match.

    Wat ik wel doe: met je meedenken over je contentstrategie, doelen, huidige content, nieuwe blogonderwerpen, LinkedIn-thema’s, wat je vanavond moet eten en je volgende vakantiebestemming.

  • Voor consumentencommunicatie in de horeca kun je beter iemand anders zoeken. Ik schrijf vooral voor producenten, reisorganisaties en techbedrijven die producten of diensten leveren aan andere hospitalitybedrijven, dus business-to-business. Denk aan teksten die horecaondernemers, chefs, hoteleigenaren, facilitymanagers, eventmanagers of inkopers moeten aanspreken.

  • Yep, ik kan jouw eigen marketingteksten aanpassen, zodat ze meer conversie opleveren.

  • Nee, daar kun je beter een native speaker voor regelen. Andersom kan wel: ik vertaal jouw Engelse marketingteksten naar het Nederlands.

  • Niet doen joh. Ga je spijt van krijgen. Net zoveel spijt als van een rode peper snijden en daarna in je oog wrijven. 

    Ik weet wat er allemaal in een marketingtekst moet staan om bijna-klanten te overtuigen contact met jou op te nemen of een demo aan te vragen. En ik stel veel vragen om tot de ‘what’s in it for me’ te komen. Laat mij die interviews dus maar doen.

  • Nee. Doe jezelf een lol en mail mij minimaal 2 weken van tevoren. Tijdens onze kennismaking bespreken we je wensen en bepalen we samen een planning. Die hangt af van hoe vlot we schakelen.

  • Hier staan wat voorbeelden van mijn werk. We kunnen ook met 1 of een paar teksten beginnen en daarna bepalen of we blijven samenwerken. Vul even dit kekke formulier in en dan hoor je van me.

  • Ook daar is dit formulier voor!

   Klaar met aanklooien?

Effe kennismaken dan. Ik ben heel aardig.