Meer kassagerinkel?

Als freelance SaaS-copywriter en onderwijsgekkie laat ik bijna-klanten naar jou stappen.

De marketingteksten over je trainingen zijn mèh

Laten we daar wat aan doen. Want meer zichtbaarheid, meer klanten, meer omzet. Jij en je collega’s snappen dat je daar wel wat voor moet doen. Een overtuigende website neerzetten bijvoorbeeld en jullie energie in contentmarketing steken. Met sterke teksten verdienen jullie de aandacht van werkgevers, HR-professionals, trainers of inkopers. 

Enige probleem: niemand van jullie heeft tijd om die teksten te schrijven. Nou, daar ben ik voor!

Zo help ik je

Klantcases

Jouw bijna-klant zoekt bewijs dat jij een goede keus bent. Laat mij daarom je tevreden klanten interviewen en deel je succesverhalen met de wereld.

Blogs

Verkopen gaat makkelijker als je leads zichzelf hebben ingelezen. Laat mij met je meedenken, de kennis uit jou trekken en in gewonemensentaal opschrijven.

Salespages

Meer kliks en conversie? Huur mij in om je salespage te schrijven. Dan kan jij vast oordoppen gaan kopen voor al het kassagerinkel.

LinkedIn-posts

LinkedIn is dé plek om in de koppies van je doelgroep te blijven hangen. Dus beter begin je jouw kennis daar (en met mij) te delen. Ik schrijf de posts voor je.

Keuzestress? Snap ik

Vertel me effe waar je tegenaan loopt, kijken we samen verder.

  • “Marije heeft een zakelijke en toch losse manier van schrijven. Heel fijn. Ook super hoe efficiënt, vloeiend en transparant ze werkt.”

    “Marije heeft een zakelijke en toch losse manier van schrijven. Heel fijn. Ook super hoe efficiënt, vloeiend en transparant ze werkt.”

    Jessica Vreeswijk
    AAG

  • "Haar teksten lezen lekker weg en zijn helder uiteengezet. Marije schakelt snel, weet waar ze het over heeft, stelt de juiste vragen, en we hebben persoonlijk ook een leuke klik!”

    Renske Sybrandy
    Kader Group

Wie gaat dan jouw teksten schrijven?

Hoi, ik ben Marije van Wijngaarden uit Oudewater! Veel copywriters gaan liever met hun blote reet op een heet tosti-ijzer zitten, dan in gewonemensentaal over software en opleiden te moeten schrijven. Ik niet (check deze voorbeelden). Want (ed-)technologie maakt je werk makkelijker en je leven leuker. Dus ik help jou om je levensveranderende oplossing te promoten, zodat jij nog meer professionals kan helpen. En m’n tosti-ijzer gebruik ik alleen voor tosti’s.

Daarom Spatiecreatie

Voor gewonemensentaal

Waarom moeilijk doen met tech-jargon? Als copywriter met journalistieke papieren vraag ik door en schrijf ik op wat je bijna-klant moet lezen om in actie te komen.

Je krijgt een copywriter+

Ik snap ook contentmarketing, social media, marketingpsychologie en UX. En ik weet wat er allemaal nodig is om te zorgen dat je teksten opvallen, converteren en jou geld opleveren.

Ik begrijp jouw business

Je hoeft mij niet tig keer hetzelfde uit te leggen, want ik schrijf al ruim 10 jaar over software die je werk makkelijker, leuker en rendabeler maakt. Scheelt jou weer tijd.

Content over je training laten schrijven? Zo gaat dat:

1. Kletsen

We videobellen over wat je wilt bereiken en wat je daarvoor nodig hebt. Jij weet daarna hoe en wanneer ik je kan helpen en je krijgt een voorstel in je mail.

2. Vragen en tikken

Ik stel je eenmalig een bak vragen over je doelgroep, aanbod en bedrijf. We gaan niet recyclen wat er al online staat, dus ik interview jou, je collega of je klant. Een tijdje later belandt versie 1 van de tekst(en) in jouw mailbox.

3. Vieren

Nog niet helemaal naar wens? Dan pas ik de tekst natuurlijk aan. Meestal zijn we na 1 correctieronde wel klaar. Jij zet de hele handel zelf online. Gefeliciteerd! Jij hebt nu unieke content die jouw expertise laat zien en nieuwe klanten aantrekt.

  • "Ik moest oordoppen kopen voor al het kassagerinkel."

    Jouw naam
    Tof bedrijf

Kost dat?

Iets meer dan een scheet en drie knikkers. Je krijgt bij mij een vaste prijs voor jouw gewenste resultaat. Ik ben niet goedkoop. Wel de moeite waard.

  • Echt wat voor jou als je populairder wil worden dan wc-papier tijdens corona. 

    • 8 LinkedIn-posts

    • 1 x per maand een interview met jou of een collega

    • 2 feedbackrondes

    Jouw investering: vanaf 1.000,-

  • Echt wat voor jou als je op wil vallen, kennis wil delen en je je salescollega’s uitlegtijd wil besparen. 

    • 1 SEO-proof blog van 600 - 1.000 woorden

    • 2 LinkedIn-posts

    • 1 interview met jou of een collega

    • Briefing en overleg met jou

    • Check van hoe we de content van je concurrenten overtreffen

    • 2 feedbackrondes

    Jouw investering: vanaf 795,-

  • Echt wat voor jou als je aan iedereen en z’n moeder wil bewijzen hoe goed je bent. 

    • 1 klantcase van 600 - 1.000 woorden

    • 2 LinkedIn-posts

    • 1 item voor in je nieuwsbrief

    • 1 testimonial/korte review

    • 1 quote voor overal en nergens op je website

    • Briefing en overleg met jou

    • Online interview met je klant

    • Goedkeuring van je klant

    • 2 feedbackrondes

     Jouw investering: 1.325,-

  • Echt wat voor jou als je zin hebt in meer aanvragen en kassagerinkel. 

    • Salespage van 1.000 woorden
      Briefing en overleg met jou

    • Check van wat je concurrenten doen

    • Uitleg over de paginastructuur

    • 2 feedbackrondes

    • Check nadat de pagina online staat

    Jouw investering: vanaf 1.025,-

  • Ook prima! Vul dit kekke formuliertje in. Dan kletsen we daarna over wat je wilt bereiken en hoe we daar samen voor gaan zorgen.

  • Foto van Willem-Jan

    "Marije kan niet alleen goed schrijven, ze luistert ook heel goed. En dat maakt dat ze precies de juiste toon weet te raken in haar werk. Ik raad Spatiecreatie van harte aan!”

    Willem-Jan Slaats
    De Belevenis

  • Logo van SVS

    "Wij hebben Marije leren kennen als een zeer gedreven en perfectionistische dame. Ze heeft de PR en marketing van onze organisatie helpen verbeteren en ons succesvol geïntroduceerd binnen de social media. Ze heeft altijd aan een half woord genoeg om uitstekende teksten te schrijven voor verschillende doelgroepen. En hoe vaak zie je taalgevoel én gevoel voor vormgeving gecombineerd in één medewerker?"

    Charles Scholte
    SVS Opleidingen

Vragen over marketingteksten over opleiden

  • Niet aan beginnen dan. Dat heeft ook voordelen:

    • Je inbox blijft rustig

    • Al je kennis blijft van jezelf

    • Geen gezeur van leads aan je hoofd

    • Je hoeft geen taart of champagne te kopen

    • Er blijft genoeg uitlegwerk voor je salescollega’s

  • Ja superhandig die AI-tools (Fireflies en Claude zijn mijn assistenten), maar welke input voer jij ze? En wat poepen ze dan uit? Ik trek informatie uit jou, je collega of klanten en maak daar een lekker verhaal van. Dan kun jij je leads straks precies voorschotelen wat ze moeten lezen om in actie te komen.

  • De vragenlijst aan het begin van onze samenwerking is vaak het meeste werk. Die vragen over je bedrijf, doelgroep en aanbod invullen kost je 1-2 uur. Andere korte briefings zo’n 15 minuten. Een online interview voor een blog of klantcase duurt 30-45 minuten en voor een lading LinkedIn-posts 1 uur per maand. Daarnaast nog een paar minuten om mij te mailen hoe blij je bent met de teksten.

  • Meteen al: geen stress over het gebrek aan content en je hebt eindelijk tijd over voor leukere dingen dan met marketingteksten klooien. 

    En wat betreft je populariteit en websiteverkeer? Contentmarketing is een langetermijnding en het resultaat hangt bijvoorbeeld ook af van hoe goed je al bezig bent, je concurrentie en je (sales)collega’s. Veel bedrijven merken na 3-6 maanden verschil, maar het klaterende kassagerinkel kan langer op zich laten wachten. Beslissen over SaaS duurt nou eenmaal effe.

  • Als je nog nada marketingplan op de plank hebt liggen, zijn we geen match.

    Wat ik wel doe: met je meedenken over je contentstrategie, doelen, huidige content, nieuwe blogonderwerpen, LinkedIn-thema’s, wat je vanavond moet eten en je volgende vakantiebestemming.

  • Nee, ik schrijf marketingteksten voor opleiders of kennisorganisaties die diensten of producten leveren aan andere bedrijven of professionals, dus business-to-business. Denk aan teksten die werkgevers, HR-professionals, inkopers of trainers moeten aanspreken. Of werkenden die een opleiding gaan volgen. Voor lesmaterialen of teksten voor kinderen, jongeren of ouders kun je beter iemand anders zoeken.

  • Yep, ik kan jouw eigen marketingteksten aanpassen, zodat ze meer conversie opleveren.

  • Nee, daar kun je beter een native speaker voor regelen. Andersom kan wel: ik vertaal jouw Engelse marketingteksten naar het Nederlands.

  • Niet doen joh. Ga je spijt van krijgen. Net zoveel spijt als van een rode peper snijden en daarna in je oog wrijven. 

    Ik weet wat er allemaal in een marketingtekst moet staan om bijna-klanten te overtuigen contact met jou op te nemen of een demo aan te vragen. En ik stel veel vragen om tot de ‘what’s in it for me’ te komen. Laat mij die interviews dus maar doen.

  • Dat hangt af van hoe groot je opdracht is, hoe vlot onze communicatie gaat en wanneer ik alle informatie heb. Het kan snel gaan (2-4 weken)! Tijdens onze kennismaking bespreken we je wensen en bepalen we samen een deadline.

  • Hier staan wat voorbeelden van mijn werk. We kunnen ook met 1 of een paar teksten beginnen en daarna bepalen of we blijven samenwerken. Vul even dit kekke formulier in en dan hoor je van me.

  • Ook daar is dit formulier voor!

Klaar met aanklooien?

Effe kennismaken dan. Ik ben heel aardig.