4 dingen die misgaan bij het motorrijden én bij jouw leadgeneratie

Ik heb een motor gekocht. Een knalgroene Kawasaki Versys 650. Dus ik kocht ook meteen nieuwe oordoppen, een slot, m’n vader bestelde allerlei accessoires voor dit nieuwe knutselproject en ik werd lid van wat motorgroepen op Facebook (waarvan er 1 ‘Motor date Nederland’ heet en ik weet nog steeds niet of het nou om tourafspraken gaat of romantische ritten, maar dat terzijde). Punt is dat ik naast copywriting veel met mijn hoofd bij m’n nieuwe speelgoed zit. En daardoor ontdekte ik opeens 4 overeenkomsten tussen motorrijden en jouw leadgeneratie! Komen ze.

1. Je geeft soms te veel gas

Stel, jij wil graag iemand helpen met slimme software of een toffe training. Maar voor die lead loopt alles momenteel prima. Die is nog helemaal niet klaar om iets van je te kopen.

Stop dus met je aanbod of demo vol gas door iemands strot duwen. Bouw eerst aan je relatie met die potentiële klant (via inspirerende blogs en e-mails bijvoorbeeld), voordat je concurrent het doet.

Mijn eigen Kawasexy in Spatiecreatie-groen.

2. Je dienst staat maar onder een afdakje te wachten

Je hebt geld gepompt in een beauty van een motor, uh ik bedoel dienst (en er met moeite een tekst over online gezet), maar vervolgens staat die dienst daar maar in een hoekje. Te wachten tot-ie door iemand wordt aangevraagd.

Terwijl er heus weleens iemand langskomt, maar die leads waaien allemaal weg.

Waarom? Nou bijvoorbeeld omdat niet duidelijk is wat je precies verkoopt, omdat er nergens prijzen staan of omdat je geen twijfels wegneemt via reviews van tevreden klanten.

 
 

3. Je zit in een bubbel

Met een helm op je kop (zonder headset erin) versta je amper wat je meerijders zeggen bij het stoplicht.

Dat zie ik ook bij sommige techbedrijven en opleiders gebeuren. Ze zitten in hun eigen bubbel en kunnen hun boodschap maar moeilijk vertalen naar de voordelen voor de prospect. Gevolg: miscommunicatie, teksten slaan niet aan en de leads komen niet.

4. Je verdwaalt weleens

Lang leve Google Maps, maar ik heb nog geen navigatie op m’n motor. Dus ik check een route vooraf en tussentijds op m’n telefoon en presteer het dan om nóg verkeerd te rijden. En m’n niet-zo-optimale richtingsgevoel laat me dan verder verdwalen.

Misschien voel jij je ook weleens verdwaald. Je weet waar je naartoe wil met je marketing maar raakt tijdens het schrijven van je teksten compleet de weg kwijt.

En door zo’n niet-overtuigende tekst, onoverzichtelijke pagina, verwarrende navigatiestructuur of overload aan verschillende call to actions verdwalen óók je websitebezoekers.

 

Googlemappend, ooit ergens bij Eemnes.

 

Jij zit achter het stuur

Zelf bepalen welke klanten je aantrekt en er ook echt voor zorgen dat die leads voor jouw deur parkeren? Lukt gewoon wanneer je websiteteksten kloppen en wanneer je consequent je kennis en inspiratie deelt via blogs, social media en e-mails.

Maar soms kun je wat smeerolie en pechhulp gebruiken

Dus heb je zin in een hogere versnelling en kom je er zelf niet uit? Laat mij dan even bijsturen. Samen stellen we de navigatie in en bereiken we jouw doel. Ook als je blogs, e-mails of salespages alleen een apk of reparatie nodig hebben. Let’s go!