Zo levert je klantcase meer geld op: 12 manieren om ‘m in te zetten
Laat een geschreven klantcase nou niet wegrotten op je website joh. Die klantcase kan jou namelijk weer nieuwe klanten opleveren. Moet je wel wat voor doen.
Verhalen van tevreden klanten maken jou extra geloofwaardig en aantrekkelijk voor twijfelende bijna-klanten. Jouw prospect wil namelijk bewijs dat jouw SaaS een goede keus is en kiest graag wat andere mensen ook al kozen. Dus super als je al eens een klantcase hebt laten maken.
Maar wat doe je vervolgens met die marketingtekst?
Promoten! En dat houdt meer in dan 1 keer een linkje in een LinkedIn-post delen.
12 promotiekanalen
Hebbie al eens aan al deze kanalen gedacht?
Je eigen website
LinkedIn (deel de case via je persoonlijke profiel en vraag je klant dat ook te doen)
Salescollega’s (benoem de case tijdens pitches en klantgesprekken of stuur mee met een offerte)
E-mailfunnel en nieuwsbrief (en evt. e-mailhandtekening)
Online advertenties
Presentaties en webinars
Podcast
Vakmedia
YouTube
Partners
Beplak je auto met een quote en ga rondtoeren
Ga met een sandwichbord rondlopen
Je ziet al: om de case overal en nergens te kunnen promoten, moet je de tekst in wat andere jasjes gieten. Wat voorbeelden?
Van 1 case naar 12 stukken content
LinkedIn-posts
Een ingekorte review
Losse quotes voor op je homepage en dienstenpagina’s
Een stukje voor in je mailfunnel of nieuwsbrief
Een blog met 5 lessen, uitleg van je aanpak of valkuilen uit het project in de case
Een downloadbare pdf (leadmagnet)
Een landingspagina met een teaser van de case + de leadmagnet
Een Powerpoint-slide
Een testimonialvideo van 90 seconden (interview of explainer-video)
Een infographic met de belangrijkste cijfers
Een podcast-aflevering waarin je het verhaal bespreekt
Laat AI een liedje maken over de case (en plan een live optreden)
En dan?
Houd bij welke content of welk kanaal goed scoort en doe meer van wat werkt.
Check vervolgens elk jaar even of het verhaal nog klopt. Zit het nog goed tussen jou en de klant of ligt deze case inmiddels gevoelig? Werken ze inmiddels met nieuwere software? Zijn de cijfers nog actueel of misschien nog beter geworden?
Vergeet gewoon echt niet dat je deze case op de plank hebt liggen en blijf ‘m doorlopend promoten (niet elke week natuurlijk, er zijn grenzen). Jouw verhaal verdient die aandacht.
De beste tip die niemand je geeft
De beste tip heb ik voor het laatst bewaard. Want hoe zo’n klantcase je écht meer geld oplevert?
Ga nou niet zelf je klanten interviewen of een beginnende tekstschrijver inschakelen die jouw bedrijf voor lul zet.
Laat mij je tevreden klanten interviewen!
Ik weet wat ik moet vragen en wat er allemaal in een klantcase moet staan om bijna-klanten te overtuigen contact met jou op te nemen of een demo aan te vragen.
Kijk maar, mij inschakelen werkt echt:
“Ik heb Marije ontmoet op de Horecava. Een paar maanden later wilden wij graag onze handhelds promoten d.m.v. een klantverhaal en ik dacht toen gelijk aan haar!
Er was een kleine twijfel omdat we niet wisten of het klantverhaal bij onze doelgroep zou aanslaan, maar na de eerste intake was deze twijfel eigenlijk gelijk weg. Marije begreep waar onze behoeften lagen. De snelheid en korte lijntjes waren erg fijn en we hadden er zelf eigenlijk bijna geen omkijken naar. Het is echt een leuk stuk geworden.
Marije heeft ons tijd bespaard en het is ook leuk om te zien dat n.a.v. het klantverhaal een andere ondernemer ons heeft gecontact. Ook kon de ondernemer waar het klantverhaal over ging het erg op prijs stellen.”